OBERHAUZENAS "ARTIST FILM 2015"

KAŅEPES KULTŪRAS CENTRS, PUFU ZĀLE 30.09 / 21.00

“Artist Film” (jeb mākslinieku filmu) programma ceļu pie festivāla 2ANNAS viesiem ir mērojusi no prestižā Oberhauzenas Starptautiskā īsfilmu festivāla Vācijā. Programmā ir apkopoti vairāki no intriģējošākajiem kino veidotājiem, kuru darbi robežojas starp filmu un mākslas pasauli.

Kamēr Keitija Deivisa (Katie Davies) iepazīstina mūs ar 500 gadu vecu pierobežas rituālu vistālāk uz ziemeļiem esošajā Anglijas pilsētiņā, Sun Šun (Sun Xun) ar košiem, animētiem attēliem kavējas atmiņās par pēdējo pūķa gadu (2012), atsaucoties uz Hakslija (Huxley) un Magrita (Magritte) darbiem. Oberhauzenas pilsētas Lielās balvas ieguvējs, Voiceks Bakovskis (Wojciech Bąkowski), apcer attiecības starp valodu un attēlu. Filmā „Zils un sarkans” Guandžou un Bangkoka saplūst vienā iedomu pilsētā, kas parādīta fascinējošos nakts skatos, stāstot par cilvēku pretošanos pastāvošajam režīmam. Un Bjorns Melhus (Bjørn Melhus) ataino Ainas Rendas (Ayn Rand) bīstamo retoriku par neierobežoto kapitālismu, piesātinātās zinātniskās fantastikas ainās, kas mijas ar deju starpspēlēm. Programmā iekļautās filmas sniedz aizraujošu skatījumu uz mediju mākslas pašreizējo stāvokli.

Kurators Lars Henrik Gass, Oberhauzenas īsfilmu festivāla direktors

 

KAS NOTIKA PAGĀJUŠAJĀ PŪĶA GADĀ, Xun Sun, animācija, Ķīna, 2014, 9' 

Šī īsfilma radusies no Magrita gleznas „Spontānā paaudze” (The Spontaneous Generation), kuras nozīme ir tāda, ka visas radības veidojas no nedzīviem objektiem... Ķermenis iemieso dvēseli. Tomēr strauji mainīgajā mūsdienu pasaulē, no kurienes nāk mūsu apziņa, pieredze un pati dvēsele?
 

ZILS UN SARKANS, Zhou Tao, eksperimentālā filma, Ķīna, Taizeme, 2014, 25' 

No vīrieša sejas, ko izgaismo dabīgā gaisma, līdz nakts nokrāsas aptvertam pūlim, no Guandžou laukuma, kas blāzmo zils LED reklāmu gaismā, un Bangkokas laukumā esošajiem protestētājiem, kas iestājas pret valdību, līksmojot visas nakts garumā, līdz rūsgani nobrūnējušajiem zaļumiem.

 

MANAS DVĒSELES BALSIS, Wojciech Bakowski, eksperimentālā filma, Polija, 2014, 13'

Sintētiskas, animētas figūras pastāv līdzās reālistisku attēlu elementiem, atšķirīgas ainavas satiek cita citu, dažādas izcelsmes mūzikas ieraksti un noskaņa pārklājas un saduras ar cilvēku vides reālistiskajām skaņām.

 

TIKAI MANS, Alena Tereshko, eksperimentālā filma, Krievija, 2014, 6' 

Sieviete rokās auklē kāju, apskauj un skatās uz to, it kā tā būtu bērns. Viņa simbolizē gan māti, gan bērnu vienlaicīgi. Mūsu ķermenis ir mūsu mājas un būtība, bet tas ir arī kaut kas svešs un dažreiz naidīgs.
 

BRĪVĪBA UN NEATKARĪBABjørn Melhus, eksperimentālā filma, Vācija, 2014, 15'  

Pašreizējās globālās ideoloģiskās paradigmas pārvērtības jaunā reliģiskā kapitālisma veidolā tiek rūpīgi analizētas, nostādot rakstnieces Ainas Rendas (Ayn Rand) idejas pret ASV populāro filmu svētulīgo saturu.

 

MARŠU LIKUMIKatie Davies, eksperimentālā filma, Lielbritānija, 2014, 16' 

Īsfilma ir attēlojums, kas parāda senu zirgu skriešanas gar visu Anglijas un Skotijas robežu. Šīs sacīkstes tiek rīkotas, lai pieminētu un izceltu pagātni, un parādītu, ka šodien tās ir tikpat svarīgas kā tad, kad tās sākās 1500. Gadā.

 

Filmas tiek demonstrētas oriģinālvalodā ar subtitriem angļu valodā.